Principals conclusions
Observacions generals i aspectes assolits respecte als objectius inicials
L'objectiu bàsic assolit respecte el concepte inicial, ha sigut crear un software plenament operatiu que atengués els precs i demandes de la ciutadania per mòbil, alhora que reduir les esperes i les saturacions de les línees clàssiques de comunicació. En aquest sentit, es considera assolit aquest objectiu.
D'altra banda, en la segona fase és va proposar millorar el programa. Per això es va decidir implementant missatgeria automàtica, a partir de paraules claus, per fer el sistema més ràpid i eficient, la qual cosa ha millorat el sistema i l'ha fet molt més àgil i eficaç.
Punts forts de la pràctica
- El servei per paraules clau està operatiu les 24h.
- Assoliment dels objectius plantejats.
- S'ha aconseguit crear un aplicatiu que ha descongestionat les trucades a l'Ajuntament l'ús del qual ha tingut molt bona acollida en la població.
- Totes les respostes de serveis i equipaments públics s'envien amb geolocalització.
Punts dèbils de la pràctica
- En l'actualitat, els tràmits que es duen a terme a través de l'aplicació encara no arriben a l' 1%.
- Un 1% de les queixes no es geolocalitzen.
Propostes de millora de la pràctica
A conseqüència de la bona acollida del programa per part de la ciutadania, l'Ajuntament a decidit expandir el servei de missatgeria instantània a altres serveis. En aquest sentit, s'està treballant per instal·lar l'aplicació a la Policia Local, a fi que qualsevol usuari pugui donar acta d'una incidència, adjuntant si vol foto o vídeo.
Tanmateix, el programa es vol exportar a altres plataformes de missatgeria, com el Telegram. Alhora es vol millorar las geolocalitzacions, per tal d'oferir un servei d'informació més detallat.
Possibilitats de realitzar la pràctica a altres àmbits o entitats
Aquest projecta és compatible per altres municipis o nivells administratius que requereixen millorar l'atenció al ciutadà, ja que d'una banda, amb un cost molt petit, s'aconsegueix millorar la comunicació i per altra, reduir les esperes i les saturacions de les línies clàssiques de comunicació.