Principals conclusions
Observacions generals i aspectes assolits respecte als objectius inicials
L'aplicatiu en qüestió ha transformat la forma en què es gestiona aquest servei, tant pel que fa a les sol·licituds, les quals estan totalment automatitzades, agilitzant la tramitació i reduint-ne els errors, a més de quedar registrades al moment i no haver d'esperar que s'introdueixin les dades a mà en el sistema informàtic, com pel que respecte a funcionament diari del transport, la informació del qual està centralitzada i es pot consultar telemàticament a temps real.
Tot això comporta un estalvi de temps i personal, el qual es pot dedicar a altres tasques i tot un seguit de facilitats per les famílies que volen accedir a aquest servei.
Punts forts de la pràctica
Per una part el servei està desenvolupat amb programari lliure i és accessible des de qualsevol dispositiu. Per altra banda, es poden fer totes les gestions de forma remota i firmar digitalment sense la necessitat de tenir un certificat electrònic, ja que es disposa dels serveis d'una empresa de verificació, el que facilita la gestió i disminueix l'escletxa digital, facilitant l'accés de la ciutadania a l'administració electrònica.
A més, s'ha integrat amb l'aplicatiu ja existent al municipi de gestió d'ajuts individuals de menjador PIGAIM de manera que es poden fer ambdues sol·licituds des d'un únic aplicatiu.
Finalment, aquest aplicatiu estalvia temps i paper, evita desplaçaments i la mecanització manual de dades.
Punts dèbils de la pràctica
El consell del Baix Llobregat s'encarrega d'adaptar l'aplicatiu al context i interessos de la comarca a la qual es formalitza el conveni, ja que no hi ha una base normativa sobre el finançament o la gestió d'aquest servei, el que suposa un obstacle a l'hora de poder treballar i avançar en el desenvolupament del propi aplicatiu i el seu impacte a la comarca del Baix Llobregat.
Propostes de millora de la pràctica
Algunes propostes de millora són incloure la possibilitat d’efectuar els pagaments en línia, afegir la geolocalització de busos en temps real, i per tant també dels nens, i finalment el desenvolupament d'una aplicació de mòbil, per així, no haver d'accedir a la web necessàriament, fent, també, que les notificacions siguin més directes.
Possibilitats de realitzar la pràctica a altres àmbits o entitats
L'experiència es pot replicar en altres àmbits, ja que només cal connectar les sol·licituds en línia amb l'API de ValidatedID per a la signatura remota de documents i realitzar l'explotació i gestió de les dades d'aquestes sol·licituds en un sistema centralitzat