Logotipo Banc de Bones Practiques
Logotipo Federació de MunicipiLogotipo Fundació Carles Pi i Sunyer
Ambito / Educació
Infància
Pla municipal per a l'impuls de l'anglès a Castellar del Vallès
 
Castellar del Vallès impulsa un programa de promoció de l'anglès al municipi. Tot i que les competències en matèria educativa estan molt definides normativament a nivell municipal, es treballa en accions concretes adreçades als infants amb la voluntat de progressar en la igualtat d'oportunitats i l'accés a l'anglès a través de la formació i les activitats lúdiques. L'enfocament plurilingüe de l'entorn educatiu i context cultural contribueix a augmentar l'experiència lingüística dels nens i les nenes en edat escolar. Els auxiliars de conversa en anglès a les escoles d'infantil i primària, l'hora del conte en anglès, els cursos d'anglès a l'Escola Municipal d'adults, els cursos de conversa en anglès per a adults i infants, a El Mirador són algunes de les accions dutes a terme des de la implementació del programa al 2016, conjuntament amb la incorporació d'actuacions a la Guia Didàctica, a la Ludoteca i al Suport Educatiu.
 
Àmbit:
Educació
Subàmbit:
Infància
Data d'inici:
01/11/2016
Data de finalització:
31/12/2020
Província:
Barcelona
Municipi:
Castellar del Vallès
Nombre d'habitants:
23363
Nombre de visites:
1771
Valoració:
Pràctica Significativa
Més informació
Persona de contacte:
Anna Morante
Càrrec:
Tècnica d'Educació
Ens:
Ajuntament de Castellar del Vallès
Lloc web:
Adreça electrònica:
amorante@castellarvalles.cat
Telèfon / Fax:
937144040
Adreça:
Carrer Portugal 2C. Espai Tolrà. 08211, Castellar del Vallès
Descripció de la pràctica
Context i motivacions per impulsar el projecte i situació prèvia a la iniciativa
La demanda creixent d'una millora en les competències lingüístiques d'idiomes diferents al propi i el camí cap a unes societats cada vegada més plurilingüístiques són trets que es fan evidents en l'àmbit escolar. S'exigeix una millor competència de l'anglès a l'alumnat i les famílies són conscients de la rellevància del seu aprenentatge de cara al futur dels seus fills i filles.

El municipi de Castellar del Vallès des de fa temps organitza activitats de promoció de l'anglès a diferents espais municipals, com són les hores del conte anglès (un cop al mes amb Idiomes Castellar), l'oferta anual de teatre en anglès per a alumnes de primària, les activitats formatives en anglès a El Mirador i els cursos que ofereix l'Escola Municipal d'Adults, o les propostes “Anglès per viatjar” i a “Anglès conversa” que es duen a terme al Casal Catalunya per a persones majors de 60 anys.

Aquesta proposta es vol ampliar durant el curs escolar 2016-2017 amb la incorporació d'auxiliars de conversa en anglès a les escoles, introduir activitats en anglès de la Guia Didàctica, la Biblioteca i la Ludoteca. Així mateix, s'incorporaran noves propostes d'actuacions per a potenciar l'aprenentatge de la llengua anglesa.

L'elaboració del pla és el resultat d'un treball de coordinació i en xarxa que l'Ajuntament ha dut a terme entre les diferents regidories municipals, els centres escolars, incloent els especialistes en anglès, el Servei Educatiu Vallès Occidental VIII i els inspectors de zona del Departament d'Ensenyament de la Generalitat.
Objectius de la pràctica
General:
Universalitzar l'aprenentatge de l'anglès a fi d'assolir la igualtat d'oportunitats.
- Evitar les dificultats per accedir a l'aprenentatge de la llengua anglesa i que això condicioni el futur laboral dels habitants del municipi.
- Impulsar coordinadament amb diferents estaments un suport a l'aprenentatge de la llengua anglesa.
- Treballar itineraris de cursos en llengua estrangera que s'ofereixen des de diferents serveis municipals.
- Millora de la competència oral comunicativa dels vilatans a través de pràctiques de conversa.
Població objectiu i abast territorial (districte, barri, etc.)
Població: S'estén a tota la ciutadania, donant prioritat el curs 2016-2017 a l'alumnat dels centres escolars d'infantil i primària.

Territori: Castellar del Vallès.
Vinculació amb altres programes o actuacions
La proposta vol esdevenir el Pla General on puguin incorporar-se totes aquelles actuacions que es portin a terme a nivell municipal per potenciar l'anglès.
Implementació
Fases i principals línies d'actuació
Tot i que les competències municipals en matèria educativa estan molt definides normativament, des de fa temps es porten a terme accions municipals com la Guia Didàctica, l'Escola de Mares i Pares, el Suport Educatiu, l'Unitat d'Escolaritat Compartida, el Programa de Formació i Inserció o serveis com Escoles Bressol municipals, Escola Municipal d'Adults, Escola Municipal de Música, la Ludoteca...
Aquesta iniciativa s'emmarca en la voluntat del consistori de progressar en la igualtat d'oportunitats a través de la formació, impulsant un programa d'anglès adreçat als alumnes del municipi. Aquest enfocament plurilingüe pot ajudar a augmentar l'experiència lingüística en el seu context cultural augmentant la seva facilitat en l'aprenentatge

La proposta inclou totes les actuacions que actualment es porten a terme en referència a la potenciació de l'anglès al municipi, també aquelles que s'han iniciat al mes de setembre de 2016 i les que s'han previst per un futur.

La temporalització de les actuacions durant el curs 2016-2017 és la següent:

Setembre 16 - Juny 17
Activitats anglès a l'Escola Municipal d'Adults

Octubre 16 - Juny 17
Activitats en anglès a la Biblioteca
Anglès per a Gent Gran
Activitats formatives en anglès organitzades per a El Mirador
Activitats en anglès de la Guia Didàctica
Activitats anglès a la Ludoteca

Desembre 16 - Juny 17
Teatre en anglès per a alumnes de primària

Febrer 2017 - Juny 17
Inici de les activitats d'auxiliar de conversa

Juny - Juliol 2017
Valoració de les actuacions


PROJECTE AUXILIARS DE CONVERSA
Per portar endavant aquesta iniciativa, la implicació dels centres educatius del municipi ha de ser cabdal, de la mateixa manera que els serveis educatius i els serveis territorials de la zona han de ser corresponsables de la proposta.
El projecte per donar impuls a l'ús de l'anglès als centres educatius ha tingut la següent trajectòria en la seva definició:

Novembre 2015
Presentació al Consell Escolar Municipal de la voluntat de portar a terme actuacions per a l'impuls de l'anglès.

Març 2016
Reunió a Serveis Territorials del Vallès Occidental per començar la redacció del programa

Abril 2016
Reunió a Serveis Educatius del Vallès Occidental amb els directors/es de les escoles públiques i concertades de primària de Castellar del Vallès. Presentació de la proposta d'actuació per al suport de l'ús de la llengua anglesa. Es proposa un projecte lingüístic de ciutat i destinar una part important de l'actuació a serveis municipals per potenciar l'ús d'una tercera llengua al municipi. Es destinaran actuacions de suport tant als centres educatius de primària com als diferents serveis municipals de la vila.

Maig 2016
Reunió a Serveis Educatius del Vallès Occidental amb assistència dels directors/es de les escoles públiques i concertades de primària de Castellar del Vallès i especialistes d'anglès de les escoles de primària. Presentació de la proposta que ha elaborat el municipi per al suport de l'ús de la llengua anglesa al seus centres. Es demana als centres educatius que elaborin una proposta on s'especifiquin les necessitats de cada centre. Reunió amb la Regidoria de Cultura i la Regidoria d'Infància i Adolescència de l'Ajuntament, per presentar el projecte i demanar que des de Cultura i Guia Didàctica presentin diferents propostes que podem portar-se a terme per potenciar l'ús de l'anglès.

Juny 2016
Els centres educatius entreguen les seves propostes. Reunió amb l'Escola Municipal d'Adults i la Ludoteca per presentar el projecte i demanar que presentin diferents propostes que puguin portar-se a terme per potenciar l'ús de l'anglès.

Juliol 2016
Reunió de coordinació amb serveis educatius per valorar les propostes que han enviat les escoles. Reunió amb serveis territorials per presentar les diferents propostes.

Setembre 2016
Presentació als directors el projecte auxiliars de conversa amb les hores de dedicació a cada centre. Tramesa al Departament d'Ensenyament del projecte per al seu vist-i-plau i posterior signatura de conveni. Presentació de propostes dels diferents serveis municipals.

Octubre 2016
Presentació del projecte als grups municipals. Elaboració dels Centres Escolars del Projecte d'Auxiliars de Conversa per part dels especialistes d'anglès.

Novembre 2016
Elaboració del Plec de clàusules per a la contractació dels professionals auxiliars de conversa.

Desembre 2016
Licitació del contracte del servei d'auxiliar de conversa en anglès.

Febrer 2017
Nova Licitació del contracte del servei d'auxiliar de conversa en anglès.
Actors que hi han intervingut
Nom Tipus Fase en la qual intervé Tipus d'intervenció
Ajuntament de Castellar del Vallès
Administració local
Totes
Totes
Centres educatius
Altres
Més d'una fase
Participant
Descripció de l'actuació en la pràctica: Diagnosi, Disseny, Implementació, Avaluació.
Col·laboració en el Projecte Auxiliars de conversa.
Departament d'Ensenyament de la Generalitat
Administració autonòmica
Més d'una fase
Col·laborador
Descripció de l'actuació en la pràctica: Diagnòstic, Disseny, Avaluació.
Col·laboració en el Projecte Auxiliars de conversa.
Diputació de Barcelona
Administració local
Implementació
Recursos financers (finançador)
Descripció de l'actuació en la pràctica: Teatre en anglès.
Empresa de serveis
Empresa
Implementació
Presta el servei (gestor)
Descripció de l'actuació en la pràctica: Desenvolupament del Projecte Auxiliars de conversa.
Serveis Educatius zona VIII
Altres
Més d'una fase
Col·laborador
Descripció de l'actuació en la pràctica: Administració comarcal.
Diagnòstic, Disseny, Avaluació.
Col·laboració en el Projecte Auxiliars de conversa.
Serveis Territorials del Vallès Occidental
Altres
Més d'una fase
Col·laborador
Descripció de l'actuació en la pràctica: Administració comarcal.
Diagnòstic, Disseny, Avaluació.
Col·laboració en el Projecte Auxiliars de conversa.
Recursos econòmics
Total euros per període
75.000 €
Característiques generals del finançament (períodes, tipus...):
75.000 € destintats al projecte d'auxiliar de conversa dels centres d'infantil i primària, Guia didàctica i Ludoteca.
La resta d'activitats programades disposen de pressupost propi.
Llista de recursos econòmics
Nom de l'ens Modalitat de l'aportació Període de finançament Quantitat Observacions
Des de Fins a
Ajuntament de Castellar del Vallès Fons propis Indefinida Indefinida 75.000
Recursos humans
1- Projecte auxiliars de conversa en anglès

Professionals impulsors:

- Professionals de la regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Castellar del Vallès
- Directora de serveis Educatius del Vallès Occidental
- Inspecció dels serveis territorials del Vallès Occidental

Professionals executors:

- Directors/es i especialistes d'anglès de les escoles públiques i concertades de Castellar del Vallès.
- Auxiliars de conversa.
- Professionals de la Ludoteca, Biblioteca, Guia didàctica, Escola Municipal d'Adults.

2- Projecte Cursos en Anglès d'El Mirador

Professionals impulsors:

- Tècnics de formació de l'Ajuntament de Castellar del Vallès.

Professionals executors:

- Professors nadius en llengua anglesa.
- Professors de llengua anglesa.

3- Guia Didàctica

Professionals impulsors:

- Regidoria d'infància i adolescència de l'Ajuntament de Castellar del Vallès.

Professionals executors:

- Professor nadiu en llengua anglesa.

4- Ludoteca: Juguem en anglès: LET'S PLAY

Professionals impulsors:

- Professionals de la Ludoteca municipal.

Professionals executors:

- Professor nadiu i Mestre en llengua anglesa.

5- Suport Educatiu

Professionals impulsors:

- Regidoria d'Educació i Escola Municipal d'Adults.

Professionals executors:

- Professores del suport educatiu.

6- Activitats en anglès a la Biblioteca

Professionals impulsors:

- Personal de la Ludoteca Les Tres Moreres i de la Biblioteca Antoni Tort

Professionals executors:

- Professorat Idiomes Castellar i Kids & Us

7- Teatre en anglès per a alumnes de primària

Professionals impulsors:

- Regidoria de Cultura

Professionals executors:

- Companya Ipa

8- Activitats formatives en anglès organitzades per a El Mirador

Professionals impulsors:

- Regidoria de educació, formació i ocupació

Professionals executors:

- Professors de llengua anglesa

9- Cursos de llengua anglesa organitzats per l'Escola Municipal d'adults

Professionals impulsors:

- Escola Municipal d'adults

Professionals executors:

- Professors de llengua anglesa
Altres recursos
- Instal·lacions de la Ludoteca Municipal Les Tres Moreres.
- Instal·lacions de la Biblioteca.
- Instal·lacions on es desenvolupen les actuacions de la Guia Didàctica.
- Instal·lacions de l'Escola Municipal d'Adults.
- Instal·lacions dels centres educatius de primària i secundària del municipi.
- Instal·lacions d'El Mirador.
- Auditori Municipal.

Normes i mecanismes de participació implementats
Des del seu inici, el programa d'impuls de l'anglès ha comptat amb la participació de diferents estaments, tant per a l'elaboració com per a la implementació.
Ha estat a partir de les diferents reunions de coordinació i al treball que s'han portat a terme que s'ha anat construint la proposta i que es preveu evolucioni en funció de les valoracions realitzades conjuntament.
Resultats
Descripció dels productes assolits
1) La Guia Didàctica ofereix en anglès algunes de les 118 activitats que recull adreçades als centres escolars. Així, les escoles poden triar des d'aquest curs 2016-2017 entre l'anglès i el català a l'hora de desenvolupar diverses propostes. Les activitats que els centres han sol·licitat en anglès són les visites a la Ludoteca Municipal, al Mercat Municipal, a la Deixalleria, a l'hort, a l'ermita i la masia de Can Santpere i l'activitat “Coneguem els espais verds públics” (en total 18).

2) La Ludoteca Municipal Les Tres Moreres proposa a partir del mes d'octubre de 2016 dues activitats en la que els nens i nenes de totes les edats i les persones adultes de la seva família aprenen la llengua anglesa de forma divertida a través del joc. Objectius inicials: oferir un temps, un espai adequat i uns materials que convidin al joc compartit entre els diferents membres de la família; fomentar l'ús de la llengua anglesa en el temps lliure a partir d'activitats lúdiques i atractives pels infants; ampliar vocabulari, familiaritzar-se amb la fonètica i de la llengua anglesa a través de contes i jocs, és a dir d'una forma totalment lúdica i distesa, i per suposat voluntària per part dels infants.

a) Juguem en anglès: Let's play!
Activitat en la que els nens i nenes aprendran llengua anglesa de forma divertida, bàsicament a través del joc per tal de potenciar l'expressió oral.
Lloc: Ludoteca
Horari : de 17h a 19'30h
Destinataris: Infants de 3 a 12 anys inscrits a la Ludoteca inscrits o que hi ha assistit amb entrada puntual.
Nombre de sessions: una al mes. En total 8 a l'any.

b) Anglès en família: Let's play!
Activitat en la que els nens i nenes de totes les edats i les persones adultes de la seva família aprenen la llengua anglesa de forma divertida, bàsicament a través del joc per tal de potenciar l'expressió oral.
Lloc: Ludoteca Municipal Les Tres Moreres
Horari: dimecres de 17h a 19'30h i dissabtes de 11'30h a 13h
Destinataris: Infants de 3 a 12 anys inscrits a la Ludoteca i famílies amb infants dels 0 al 12 anys entrada puntual. Els infants de 0 a 3 anys assistiran a la Ludoteca acompanyats per una persona adulta.
Nombre de sessions: 18 (9 en dimecres i 9 en dissabte).

Assistència total d'octubre 2016 a febrer 2017 (5 SESSIONS): 426.
Mitjana d'assistència (infants i adults) per sessió: 85,2.
Mitjana de famílies per sessió: 26,4.
Mitjana infants per sessió: 45,2.
Mitjana adults per sessió: 40.


3) El Suport Educatiu ha incorporat el curs 2016-2017 dos grups de reforç d'anglès per a 10 alumnes de secundària.

4) Incorporació d'auxiliars de conversa als centres educatius de primària per a donar suport lingüístic a les activitats ja programades pel tutor/a: Durant el curs escolar els auxiliars treballaran a l'aula conjuntament amb mestres i professors, facilitant que els infants practiquin l'anglès tot gaudint-lo, interactuant amb contextos quotidians i/o acadèmics. Les vuit escoles de primària de la vila podran comptar amb aquest servei un total de 100 hores a la setmana a partir de mitjans del curs 2016-2017.

5) Activitats en anglès a la Biblioteca: L'hora de conte infantil en anglès. "Once upon a time" és una activitat organitzada per la regidoria de Cultura i Lleure. La Biblioteca Antoni Tort, conjuntament amb la Ludoteca Les Tres Moreres i Idiomes Castellar organitzen cada primer dissabte de curs lectiu d'11.30 a 13 hores una activitat que consisteix en la narració d'un conte en anglès adreçat a infants a partir del 4 anys i després un taller de recolzament de l'activitat realitzada. Un cop a l'any també col·labora en la narració del conte l'escola d'idiomes Kids & Us. Al llarg del curs es porten a terme 9 sessions i l'assistència a les sessions té una mitjana de 56 persones.

6) Teatre en anglès per a alumnes de primària: Activitat organitzada per la regidoria de Cultura i Lleure. S'adreça a alumnes (1 sessió a l'any per a cada cicle) i es realitza a l'Auditori municipal. Les obres es fan al 100% en anglès, cadascuna enfocada en un nivell educatiu específic i amb un estil adequat a aquell nivell. Els actors i actrius són angloparlants nadius o descendents i els nens prenen una part activa en l'espectacle. Es simplifica el llenguatge de les obres perquè tinguin un vocabulari d'unes 100 paraules, i es presenta l'obra d'una manera clara i estructurada. Totes les obres de primària tenen cançons que els nens poden aprendre i cantar abans i durant l'espectacle. Les obres de teatre programades per a l'any 2017 són:
- Cinderella (1r i 2n de primària)
- Georgina and the dragon (1r i 2n de primària)
- Billy Banjo (3r i 4t de primària)
- Tarzan (3r i 4t de primària)
- Christmas Carol (5è i 6è de primària)
- Tarzan (5è i 6è de primària)

7) Activitats formatives en anglès organitzades per El Mirador: Activitats que promocionen l'aprenentatge de l'anglès, organitzades per la regidoria d'Educació, formació i ocupació a les instal·lacions de El Mirador, destinades a infants i joves (Playing with english, Conversa en anglès a primària i conversa en anglès a l'ESO) i a adults (de nivell 0 a nivell avançat).

8) Cursos de llengua anglesa organitzats per l'Escola Municipal d'Adults: Cursos d'anglès de diferents nivells, de setembre de 2016 a juny de 2017. Dues sessions setmanals d'una hora i trenta minuts cadascuna impartides per una professora Anglès de l'Escola Municipal d'Adults.

9) Anglès per a gent gran: per a viatjar i conversa.

10) Creació de grups de conversa en anglès de nivell mig i avançat destinats a mestres que vulguin millorar o perfeccionar la llengua anglesa. A iniciar en el curs 2017-2018.

11) Introducció de l'anglès als mitjans de comunicació locals (previst).
Documentació produïda (informes, memòries, projectes, material de difusió...)
Nom Tipus Data Disponibilitat Documentació adjunta
Let's play! (Ludoteca municipal) Foto Indefinida Consultar ens
Difusió de la pràctica
La pràctica ha tingut difusió als mitjans de comunicació locals.
Impacte
Tot i que és una pràctica de recent implementació, s'ha constatat l'èxit de les diferents activitats ofertes dins el programa local d'impuls de l'anglès per l'increment en l'interès i en l'assistència. Els espais municipals que acullen els jocs, contes, tallers... han ampliat la seva oferta per adaptar-se al projecte. La incidència de la pràctica de l'anglès fora de l'horari lectiu encara s'ha de valorar en els infants i joves que participen de les activitats.
Avaluació
Tipus
Interna
Ens
Cada regidoria implicada.
Principals conclusions
Observacions generals i aspectes assolits respecte als objectius inicials
El programa d'impuls de l'anglès a Castellar del Vallès, tot i la seva implementació recent (novembre 2016), compta amb actuacions prèvies que ja havien certificat l'interès dels infants per aprendre i jugar en anglès. Amb la nova proposta, s'estén l'enfocament plurilingüístic al municipi i l'anglès ocupa un espai més ampli en les activitats de formació i lúdiques infantils. D'altra banda, l'aposta per l'incorporació de les famílies a les accions plantejades suposa un enfortiment per a la pràctica. El mateix succeeix amb el servei d'auxiliars de conversa dins les aules dels centres educatius dels municipis, que reforça l'aprenentatge de la llengua estrangera des d'una perspectiva més amena.

En al marc del “Once Upon a Time” que organitza la Ludoteca Municipal, a grans trets s'han assolit els objectius bàsics: Les famílies saben que poden comptar amb aquest espai estable de joc setmanal (cada dissabte al matí) i coneixen la programació setmanal i hi assisteixen conscients de quina activitat se'ls ofereix. El primer dissabte de cada mes hi participen tant un grup de famílies vinculades a l'acadèmia d'idiomes que organitza la narració del conte com altres famílies interessades en aquesta activitat concreta.
Punts forts de la pràctica
- Implicació de molt diversos actors: centres educatius, espais lúdics extraescolars, famílies dels infants...
- Adaptació de l'aprenentatge de l'anglès al programa escolar d'acord amb les entitats escolars.
- Reforç de les competències dels infants des de ben petits (a partir de la implicació de les escoles bressol municipals).
- Transversalitat en la pràctica de l'idioma: l'anglès surt del vocabulari tradicional i s'obre a noves experiències.

Pel que fa a l'activitat “Once Upon a Time”, els punts forts són el públic fidel que assisteix periòdicament i la implicació dels professors del centre Idiomes Castellar, que expliquen els contes amb diferents tècniques de narració. També es destaca el fet que es tracti d'una activitat totalment voluntària, lúdica i distesa. Es tracta d'una activitat familiar: rarament l'acostament a una llengua aliena al nucli familiar es pot fer conjuntament amb altres membres de la família, interaccionant les diferents generacions. Garanteix coherència, continuïtat. Les famílies assistents realment estan motivades i donen importància a l'aprenentatge de la llengua anglesa. I, finalment, un altre aspecte innovador és que es realitza fora dels entorns d'educació reglada: l'aula, l'escola o l'acadèmia d'idiomes.

Punts dèbils de la pràctica
Per a l'activitat concreta “Once Upon a Time, la narració està pensada per una franja d'edat determinada: els contes estan recomanats per infants de 4 a 10 anys. En canvi, els infants que majoritàriament participen a les activitats familiars de la Ludoteca els dissabtes al matí tenen entre els 0 i els 3 anys. Les famílies amb infants petits espontàniament prefereixen seguir amb el joc lliure.
Propostes de millora de la pràctica
Es contempla que el projecte tingui una revisió constant a fi de per poder introduir-hi les aportacions i modificacions oportunes en funció dels objectius que s'han plantejat a cada actuació. Es valorarà en cada actuació el Grau d'aplicació, valorant el % d'actuacions previstes dutes a terme, la Qualitat d'execució , valorant la programació i manteniment del calendari de treball, grups i espais, participació i implicació del professorat participant i el Grau d'Impacte a fi de millorar la competència lingüística del municipi. El contingut de la valoració podrà incloure els següents ítems:
1. Descripció de l'actuació realitzada.
2. Objectius.
3. Cronologia d'execució de l'actuació.
4. Configuració de l'equip propi (contractacions, equip propi, àrees implicades).
5. Avaluació de l'actuació: impacte i resultats de l'actuació (col·lectius beneficiats, resultats específics assolits, grau d'acompliment dels objectius plantejats...).
6. Metodologia emprada per avaluar els efectes de l'activitat.
7. Grau de satisfacció dels usuaris.
8. Observacions (propostes de millora).

El projecte estaria liderat per l'Ajuntament de Castellar en col·laboració amb Serveis Territorials, Serveis Educatius, centres educatius treballant com a co-agents del projecte. Segons les propostes rebudes, es crearien comissions de treball que farien el seguiment i avaluació de les actuacions. L'Àrea d'Educació de l'Ajuntament seria la responsable de vetllar per l'elaboració, el seguiment i la valoració de totes les fases del projecte.


Per a l'activitat “Once Upon a Time es proposa:
-Millorar-ne la difusió per arribar a totes les famílies interessades.
-Augmentar la freqüència de les sessions.
-Augmentar per dalt i per baix la franja d'edat dedicant sessions a infants en la franja 1-3 anys i altres a infants més grans de 10 anys.
-Promoure que els infants més grans siguin més actius i intervinguin, participin i es generin entorns de conversa en anglès.

Possibilitats de realitzar la pràctica a altres àmbits o entitats
La pràctica és replicable a totes les franges d'edat. Les accions són adaptables als col·lectius i persones que tinguin interès en ampliar el seu coneixement de la llengua anglesa; per exemple, traslladant els tallers a casals de gent gran o altres espais d'ús col·lectiu.
L'activitat dels contes en anglès pot ser exportable a qualsevol espai/servei on comparteixin el seu temps de lleure els diferents membres de la família: places i parcs públics, fires i mercats...
Més informació
Persona de contacte:
Anna Morante
Càrrec:
Tècnica d'Educació
Ens:
Ajuntament de Castellar del Vallès
Adreça electrònica:
amorante@castellarvalles.cat
Telèfon / Fax:
937144040
Adreça:
Carrer Portugal 2C. Espai Tolrà. 08211, Castellar del Vallès
Lloc web:
www.castellarvalles.cat