Fases i principals línies d'actuació
El projecte de l'Escola Municipal d'Adults s'inicià el curs 2005-2006 amb un total de 5 alumnes. El grup es va mantenir estable fins el curs 2009-2010 quan es va produir un augment del nombre d'assistents, fins arribar a les 7 persones ateses. Aquest fet va coincidir amb l'ampliació de les hores lectives. El curs 2015-2016 el grup va tornar a augmentar el seu nombre de participants, tendència que s'ha repetit al llarg dels darrers anys. El curs 2017-2018 ja són 12 els alumnes de l'Escola.
Durant els primers anys, i fins el curs 2008-2009, les activitats tenien lloc dos dies a la setmana, i va ser a partir del curs 2009-2010 que les hores setmanals es van ampliar, així com els dies. Des de llavors, les classes es realitzen tres dies a la setmana (dilluns, dimecres i dijous) i tenen una durada d'una hora i mitja (de 18:30 a 20 hores). El dilluns s'imparteix formació en noves tecnologies, adaptada a les necessitats dels alumnes; els dimarts, formació en llengües; i els dimecres, l'alumnat té la possibilitat d'ampliar els seus coneixements de matemàtiques. Totes les sessions estan pensades específicament per a cada alumne i per la seva situació específica, amb material adequat creat pel propi professorat. Precisament aquestes matèries (matemàtiques, llengües i noves tecnologies) són algunes de les novetats incorporades a partir del replantejament de l'Escola d'Adults i la introducció d'activitats per a persones amb necessitats especials.
La metodologia de treball respon a la diversitat de l'alumnat: classes magistrals, classes pràctiques, Acció Tutorial Compartida, treballs individuals i grupals, i avaluació sumativa i diagnòstica. La planificació és personalitzada i això permet conèixer les fortaleses i necessitats de cada alumne.
Actors que hi han intervingut
| Nom |
Tipus |
Fase en la qual intervé |
Tipus d'intervenció |
ADIPS (Associació Disminuïts Psíquics de Castellar del Vallès) |
Entitats i associacions |
Implementació |
Col·laborador |
Escola Municipal d'Adults |
Administració local |
Totes |
Totes |
Recursos econòmics
Total euros per període
4.538 €
Característiques generals del finançament (períodes, tipus...):
L'Escola Municipal d'Adults és un centre que gestiona el mateix Ajuntament de Castellar del Vallès, així totes les despeses són assumides per aquest ens local.
Llista de recursos econòmics
| Nom de l'ens |
Modalitat de l'aportació |
Període de finançament |
Quantitat |
Observacions |
| Des de |
Fins a |
| Ajuntament de Castellar del Vallès |
Fons propis |
Indefinida |
Indefinida |
|
|
Recursos humans
Hi ha tres professores que treballen amb el grup; dues que imparteixen tot l'apartat de coneixements: informàtica, llengües i matemàtiques, i la direcció del centre que dedica unes hores periòdicament a parlar amb els alumnes, per copsar les seves necessitats, per tal d'aconseguir un millor enteniment i convivència entre el grup-classe i el centre.
Altres recursos
Totes les classes tenen lloc en aules de l'Escola Municipal d'Adults.
El material que s'utilitza està confeccionat pel professorat, a través de la recerca d'informació adequada a cada alumne.
Normes i mecanismes de participació implementats
La relació constant entre l'Escola Municipal d'Adults (Ajuntament de Castellar del Vallès) i l'Associació Disminuïts Psíquics de Castellar del Vallès (ADIPS) ha permès una definició més acurada del projecte i de les necessitats específiques dels alumnes.