Principals conclusions
Observacions generals i aspectes assolits respecte als objectius inicials
La campanya ha tingut certa rellevància al municipi, especialment per les cares conegudes que hi ha participat i que han donat el seu testimoni positiu sobre el procés de llogar un habitatge particular. Tot i que la campanya no resol la problemàtica, contribueix a una millor convivència i a destensionar el mercat de l’habitatge, ja que sí que hi ha hagut propietaris que s’han interessat en la Xarxa de Mediació Social.
Punts forts de la pràctica
Un dels principals punts forts de l’experiència és la participació de persones per les dues bandes essent referents positius per tal de desmentir rumors i tot argumentant. En definitiva, el vídeo posa en evidència una mala praxis molt estesa. Es destaca també la valentia de la Comissió per tocar un tema tan espinós.
Punts dèbils de la pràctica
Com a punt feble caldria assenyalar que probablement la campanya per sí sola no té tanta efectivitat com si formés part de tot una estratègia en matèria d’habitatge.
Propostes de millora de la pràctica
La principal proposta de millora és seguir fent feina en aquest sentit: no només garantint el dret bàsic d’accedir a un habitatge sinó també contribuint a trencar estereotips i a fer front a rumors que perjudiquen la convivència entre veïns i veïnes del municipi.
Possibilitats de realitzar la pràctica a altres àmbits o entitats
La pràctica és fàcilment replicable perquè, malauradament, els rumors per motiu de procedència o ètnia estan molt estesos i afecten, no només l’àmbit de l’habitatge, sinó molts altres. Per tant, també seria positiu ampliar l’aplicació de campanyes similars en diferents matèries, com ara educació, ocupació...