Fases i principals línies d'actuació
La funció principal de la guia és ajudar a que els actes públics de Rubí siguin el màxim d’inclusius, és a dir, aquelles actuacions que atenen, convoquen o s’adrecen a un conjunt de persones o a la ciutadania en general. D’aquesta manera, el document proporciona la informació organitzada sobre allò que cal conèixer per atendre les necessitats de la diversitat de les persones i aporta solucions i recursos per a donar-hi resposta.
El projecte respon a l’actuació anomenada “Seguiment i difusió dels protocols de mesures adaptables per a esdeveniments i espais de petita i gran afluència”, del Pla d’Atenció Integral de les persones amb diversitat funcional i discapacitat de Rubí. En aquest sentit, la guia es troba dins d’un projecte que està composat de 4 accions:
1. Projecte d’elaboració de la Guia d’Accessibilitat per a l’organització d’activitats públiques de l’Ajuntament de Rubí: És una memòria explicativa de les diferents fases executades per a l’elaboració de la Guia, incloent els diferents processos de participació amb les persones responsables dels serveis municipals, així com amb les persones de les entitats i serveis de l’àmbit de la diversitat funcional de Rubí.
2. Informe-Auditori a 10 equipaments municipals de Rubí: Anàlisi de l’accessibilitat física, cognitiva i comunicativa de diferents equipaments socioculturals del municipi, de titularitat municipal.
3. Decàleg de recomanacions per a garantir l’accessibilitat en actes públics: Es tracta d’un pòster de caràcter tècnic on suggereix 10 recomanacions als i les professionals a l’hora d’organitzar una activitat pública.
4. Guia d’accessibilitat per a l’organització d’activitats públiques de l’Ajuntament de Rubí: És una ajuda per a aconseguir que les activitats públiques de la ciutat siguin inclusives i contemplin els principis d’accessibilitat i disseny universal. Per obtenir aquest propòsit, la guia organitza la informació necessària per a conèixer les necessitats de la diversitat de persones i aporta solucions i recursos per a donar-los resposta.
La mateixa guia detalla com ha d’utilitzar-se per incorporar la informació a les activitats:
En primer lloc, s’ha de fer una lectura als capítols 1, 2, 3 i 4 per familiaritzar-se amb els diferents conceptes i la terminologia, i després llegir el capítol 5, en el qual es configuren els aspectes relacionats amb la planificació, realització i avaluació de les activitats.
En segon lloc, el document també presenta un decàleg de recomanacions per a l’accessibilitat i la inclusió i un glossari i notes amb definicions i ampliacions de conceptes.
Per últim, aquesta proposta inclou els recursos, tals com serveis i entitats, que es despleguen en l’àmbit de la diversitat funcional a Rubí, i que molts d’ells també s’inclouen en la “Guia per a la petita infància amb discapacitat i les seves famílies”, la qual és una eina d’orientació i informació sobre els recursos que hi ha a l’abast per a famílies d’infants entre o i 6 anys que presenten discapacitats.
A nivell intern, s’ha creat una Comissió de Seguiment, composada pels serveis que més activitats organitzen, per tal de garantir la governança del document i, d’aquesta manera, aconseguir que la guia sigui útil per a tots els serveis que planifiquen activitats adreçades a la població.
Actors que hi han intervingut
| Nom |
Tipus |
Fase en la qual intervé |
Tipus d'intervenció |
Entitats i serveis de l’àmbit de la diversitat funcional |
Entitats i associacions |
Més d'una fase |
Impulsor |
Fundació pel Desenvolupament Comunitari |
Entitats i associacions |
Més d'una fase |
Impulsor |
Servei Diversitat Funcional de l’Ajuntament de Rubí |
Administració local |
Més d'una fase |
Presta el servei (gestor) |
Serveis municipals Ajuntament de Rubí |
Administració local |
Més d'una fase |
Impulsor |
Recursos econòmics
Total euros per període
17494.2
Llista de recursos econòmics
| Nom de l'ens |
Modalitat de l'aportació |
Període de finançament |
Quantitat |
Observacions |
| Des de |
Fins a |
| Ajuntament de Rubí |
Fons propis |
01/01/2022 |
31/12/2022 |
17494.2 |
|
Recursos humans
• 5 persones contractades: 3 tècnics de la Fundació Desenvolupament Comunitari, 1 tècnic per a la correcció ortogràfica del document i 1 tècnic per a la impressió del document.
• 3 tècniques del Servei de Diversitat Funcional de l’Ajuntament de Rubí
• 12 tècnics d’altres serveis municipals
• 26 persones voluntàries representants d’entitats i serveis de l’àmbit de la diversitat funcional de Rubí.
Altres recursos
Auditori Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler
Normes i mecanismes de participació implementats
Es van realitzar convocatòries a través de correu electrònic i via telefònica