Fases i principals línies d'actuació
La campanya promociona i impulsa el turisme sostenible fent ús del transport públic, el TRAM, que a través del seu recorregut habitual per la comarca permet elaborar rutes turístiques per fer activitats i visites, anar a restaurants de "Km0" i passejar per Parcs i Mercats de Pagès. A més, la campanya ofereix descomptes i promocions especials per visitar aquests atractius turístics. El conjunt de propostes de la campanya es troben ben recollides a la seva pàgina web i formen part de les línies T1, T2 i T3 de forma combinada.
Les ciutats que hi formen part són Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Desí, Sant Just Desvern. Cada zona té un conjunt d'activitats i espais per visitar que classifiquen segons Activitats i visites, Restaurants de "Km0" i Parcs i Mercats de Pagès. Les propostes turístiques concretes de cada apartat per cada zona són les següents:
- Activitats i visites:
o Cornellà de Llobregat: Museu de les Aigües (visita virtual), Casa Camprubí, Museu Palau Mercader, Trenet del Parc de Can Mercader i Tallers en família al Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA).
o Esplugues de Llobregat: Ruta històrica guiada "De la mà d'Esplugues", Activitats Familiars als Museus d'Esplugues, Museus d'Esplugues Can Tinturé i "La Rajoleta" i Monestir de Santa Maria de Montsió.
o Sant Feliu de Llobregat: Palau Falguera i Ruta Modernista de Sant Feliu.
o Sant Joan Despí: Ermita Santa Maria del Bon Viatge, Centre Jujol – Can Negre, Torre de la Creu i Itinerari obra modernista de Jujol.
o Sant Just Desvern:
- Restaurants Km0:
o Cornellà de Llobregat: Plats.
o Sant Joan Despí: Follia.
o Sant Just Desvern: Restaurant El Mirador.
- Parcs i Mercats de Pagès:
o Cornellà de Llobregat: Mercat de pagès del Parc de Can Mercader, Parc de la Infanta i Parc de Can Mercader.
o Esplugues de Llobregat: Parc dels Torrents, Parc de Can Vidalet, Mercat de pagès d'Esplugues i Parc de la Solidaritat.
o Sant Feliu de Llobregat: Parc Nadal, Parc de Roserar de Dot i Camprubí, Mercat de pagès al Parc de Torreblanca, Parc Europa, Parc de Llobregat i Parc de Torreblanca.
o Sant Joan Despí: Parc de la Fontsanta, Mercat de pagès al Parc de Torreblanca, Parc de Torreblanca.
o Sant Just Desvern: Mercat de pagès al Parc de Torreblanca, Parc de Torreblanca.
Anualment, l'arrancada pública o llançament de la campanya es duu a terme al mes de març. El llançament finalitza el mes de febrer de l'any següent. Consta de les següents fases generals d'actuació:
1) Preparació o actualització de continguts (tota la informació que s'oferirà al públic).
2) Elaboració dels materials gràfics (actualitzar la pàgina web i anuncis).
3) Llançament de la campanya (mes de març) amb els diferents representants de cada municipi, consorci de Turisme, consell comarcal i l'empresa TRAM. Acte d'inici de campanya.
4) Promoció de la campanya, sobretot en línia, adreçada a qualsevol perfil (però sobretot familiar). Inicien campanya de difusió.

Actors que hi han intervingut
Nom |
Tipus |
Fase en la qual intervé |
Tipus d'intervenció |
Ajuntament Sant Feliu de Llobregat |
Administració local |
Implementació |
Col·laborador |
Ajuntament de Cornellà de Llobregat |
Administració local |
Implementació |
Col·laborador |
Ajuntament de Sant Joan Despí |
Administració local |
Implementació |
Col·laborador |
Ajuntament de Sant Just Desvern |
Administració local |
Implementació |
Col·laborador |
Ajuntament d’Esplugues de Llobregat |
Administració local |
Implementació |
Col·laborador |
Consell Comarcal del Baix Llobregat |
Administració local |
Implementació |
Col·laborador |
Consorci de Turisme |
Administració local |
Totes |
Totes |
Equipaments turístics |
Empresa |
Implementació |
Participant |
TRAM, SA |
Empresa |
Implementació |
Col·laborador |
Recursos econòmics
Total euros per període
5.000
Característiques generals del finançament (períodes, tipus...):
- Despeses de producció i impressió materials de la campanya: 2.000 € iva inclòs.
- Actualització continguts web i "fliers": cost en personal del Consorci de Turisme.
- Comunicació en mitjans i "influencers": 3.000 € iva inclòs.
TRAM fa difusió de la campanya a totes les seves plataformes i acords de comunicació.
Recursos humans
Equip tècnic del Consorci de Turisme.
Normes i mecanismes de participació implementats
A través de la pàgina web és possible descarregar-se les promocions ofertes sense necessitat de ser imprès. El contacte amb l’usuari es fa principalment a través d’aquesta plataforma, però també interactuen a través de xarxes socials.