Fases i principals lÃnies d'actuació
- Fase anterior a la diagnosi. Es va recaptar informació, tant de la Diputació de Barcelona com del municipi. Les principals accions eren posar-se en contacte amb les persones que havien fet el projecte l'any anterior, documentar-se i llegir la memòria feta, aixà com reconèixer la població i el territori a la que estava adreçat el projecte on s'hauria d'intervenir. També, per últim, es va fer un sondeig dels dubtes i les inquietuds dels objectius especÃfics del projecte.
- Fase de diagnosi. La intenció era rebre informació de les activitats més indicades pels alumnes de les escoles bressol. També es volia conèixer les entitats del poble que podien proporcionar col•laboració o fossin afins al públic objectiu. Es va fer una acurada identificació de quins podien ser els comerços interessats en intervenir en el projecte, per tant, també es van haver de buscar una cartera de proveïdors d'activitats infantils de la comarca del Vallès Oriental. Es va fer, per últim, una valoració de les activitats acceptades pels pares l'any anterior i es va refer el plantejament del projecte amb la recollida d'informació quantitativa sobre les famÃlies i els nadons de Lliçà d'Amunt.
- Fase d'intervenció. Es van mantenir diverses reunions amb les diferents persones que intervenien en el pacte del projecte, aixà doncs, reunions amb la coordinació del departament de serveis socials, reunions amb les directores de les escoles bressol Nova Espurna i Palaudà ries, reunions amb la junta de pares i mares de les escoles bressol, contacte amb proveïdors i subministradors d'activitats i contacte amb les entitats municipals.
D'altra banda, també es va programar un ordre inicial de les activitats que en un principi es presentaren com a possibles. Amb tot això, es va presentar un primer projecte d'intervenció a les escoles. Es van buscar activitats cedides als municipis de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya. I per últim, es va programar un pla d'avaluació de resultats.
Actors que hi han intervingut
Nom |
Tipus |
Fase en la qual intervé |
Tipus d'intervenció |
Departament de Serveis Socials |
Administració local |
Disseny |
Col·laborador |
Descripció de l'actuació en la prà ctica: Reunió amb la coordinació del departament. |
Directores de les escoles bressol |
Altres |
Disseny |
Col·laborador |
Descripció de l'actuació en la prà ctica: Escola bressol Nova Espurna i escola bressol Palaudà ries. |
Diverses entitats municipals |
Entitats i associacions |
Implementació |
Participant |
Junta de pares i mares de les escoles bressol |
Altres |
Implementació |
Participant |
Proveïdors i subministradors d'activitats |
Entitats i associacions |
Implementació |
Presta el servei (gestor) |
CaracterÃstiques generals del finançament (perÃodes, tipus...):
Els recursos econòmics són un petit pressupost donat per l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt. Però, com que el pressupost va ser insuficient per crear activitats per tots els mesos de l'any i per dues escoles, es va optar per inventar i pensar en altres recursos possibles com involucrar als comerços, les entitats del poble i a altres departament del propi Ajuntament de Lliçà d'Amunt.
Llista de recursos econòmics
Nom de l'ens |
Modalitat de l'aportació |
PerÃode de finançament |
Quantitat |
Observacions |
Des de |
Fins a |
Ajuntament de Lliçà d'Amunt |
Fons propis |
Indefinida |
Indefinida |
|
|
Recursos humans
- 1 tècnica auxiliar de suport a infà ncia i famÃlia.
- Proveïdors externs que proporcionaven les activitats.
- Regidoria de Gent Gran, Benestar i FamÃlia.
Normes i mecanismes de participació implementats
Per saber si una activitat havia agradat, havia estat encertada i si era convenient comptar amb ella per altres ocasions, es va dissenyar una petita enquesta de 4 preguntes. Aquesta enquesta s'havia de respondre pels assistents de l'activitat i, d'aquesta manera, un cop recollides totes les valoracions, es feia una de final en la que es veia l'efectivitat de l'activitat i si era convenient, o no, repetir-la.
En aquesta avaluació també es suggerien aspectes que es podien millorar com el dia de l'activitat, l'horari, l'edat a qui va adreçada, etc. Aquest mètode funcionava en el sentit que pots ser que en una activitat hi assisteixin moltes persones, però això no vol dir que hagi agradat. L'assistència és un bon mètode d'avaluació quantitatiu, però no és més important que el qualitatiu.
Cada mes es comunica l'activitat que es té programada. AixÃ, dues setmanes abans de cada activitat, es passava la carta informativa als centres i, des d'allà , s'encarregaven de distribuir-la entre els pares i mares.